Jaké byly vaše hlavní povinnosti a úkoly ve vaší předchozí pozici?
Měla jsem na starosti plánování a tok vstupní suroviny pro výrobu. Z 80 procent šlo o čerstvé smrkové a borové řezivo ze všech zemí Evropské unie včetně baltských států, jako Lotyšsko, Estonsko a Litva. Dále jsem měla na starosti personální plánování, přičemž zhruba třetinu zaměstnanců výroby tvořili cizinci.
Máte nějaký příklad projektu nebo situace, kde jste dosáhla významných výsledků nebo řešila výzvy ve své předchozí práci?
V obou oblastech, jak v oblasti nákupu, tak i personální, byla výzvou určitě situace v prvních dnech války na Ukrajině. Ze dne na den jsme přišli o dodávky oceli z Běloruska. Musela jsem hledat náhradní řešení, což se mi podařilo jen díky dobrým vztahům s dodavateli i pojistné zásobě, kterou jsme drželi. V personální oblasti jsem souběžně s tím musela řešit transport a umístění dvaceti rodinných příslušníků našich zaměstnanců z Doněcké oblasti. Nikdo z nich samozřejmě nehovořil česky, přesuny rodin s dětmi probíhaly i v noci. Řešila jsem umístění dětí do škol a školek, povinná očkování, vysvětlovala maminkám, jaké léky u nás seženou na horečku. To je čistě operativní plánování, na to se nemůžete připravit žádnou strategií.
Proč jste si pro své další zaměstnání zvolila společnost Dřevocentrum CZ?
Společnost Dřevocentrum CZ jsem sledovala poslední dva roky. Zaujal mě její potenciál a líbil se mi přístup majitele k řízení firmy i jeho aktivity v regionu. Zároveň to pro mě byla výzva. Předchozí firma se zabývala výhradně výrobou pro B2B trh v jedné jediné centralizované struktuře. Dřevocentrum CZ je pravý opak, je orientované na konečného spotřebitele v 16 pobočkách po celé České republice.
Překvapilo vás něco v novém působišti?
Asi objem dat, se kterými se pracuje, a počet položek. Pro příklad uvedu, že používáme více než 100 tisíc karet zboží, přičemž s dvanácti tisíci se běžně pracuje. V tom se výroba od obchodu hodně liší.
V čem spatřujete potenciál Dřevocentra CZ?
Největší potenciál je v našich zaměstnancích, kterých máme bezmála sto. Za své působení zde jsem měla tu možnost téměř se všemi osobně hovořit a musím říci, že většina z nich jsou skvělí lidé, kteří to chtějí dále posouvat. Do Petřvaldu jsme v létě přijali tři nové zaměstnance a tamní pobočka, která byla dříve v útlumu, najednou úplně rozkvetla, má spoustu nových zákazníků a tržeb. V maloobchodu jsou lidé klíčovým faktorem úspěchu.
Do kterých regionů by se měla firma dále rozvíjet?
Pokud nám to ekonomická situace dovolí, chtěli bychom se soustředit na Středočeský kraj, kde zatím nemáme zastoupení. Oproti některým regionům je zde až dvojnásobná kupní síla a velmi dobrá dopravní obslužnost.
Ve své předchozí práci jste získala hodně dovedností a zkušeností. Které by vám mohly pomoci v současném působišti?
Určitě organizovanost. V předchozí firmě jsme každý rok obhajovali certifikaci ISO, a přestože se mi to ze začátku zdálo jako zbytečné papírování, dnes vidím, že to všem velmi usnadňuje práci. Rovněž bych chtěla, abychom v Dřevocentru CZ více využívali moderní technologie, například on-line porady, díky kterým by lidé fungovali jako jeden tým, i když jsou každý z jiného koutu země. Žádná firma totiž nestojí jen na jednom člověku, je to složitý organismus, v němž má každý své nezastupitelné místo.
Můžete popsat jeden nebo dva projekty, na nichž jste nedávno pracovala, a váš hlavní přínos pro jejich úspěšné dokončení?
Za velmi úspěšné zde v Dřevocentru CZ považuji spuštění logistického softwaru, který nám ukazuje obrátkovost zboží, počty a sezónnost. Na tomto projektu se mnou spolupracoval kolega Ing. Petr Kouřil, který celou strukturu před lety zakládal. Můj hlavní přínos je u většiny projektů stejný. Nikdy to nevzdám, i když to vypadá beznadějně. Řešení vždycky existuje, jen k němu někdy vede delší a složitější cesta.